Pęknięcia zaworów VW 1.8 20V

Typowe pęknięcia zaworów w VW 1.8 20V


czytaj więcej »

Luz stykowy a zużycie oleju

Duże luzy pieścini tłokowych uważa się często za przyczynę nadmiernego zużycia oleju. W większości przypadkó jest to jednak błąd. Ten materiał przedstawia prawdziwe powiązanie techniczne między luzem stykowym pierścieni tłokowych i zużyciem oleju.


czytaj więcej »

Erozja – kawitacja tulei cylindrowych

Naprawiający silniki bardzo często napotykają na tuleje cylindrowe o mocno zniszczonych powierzchniach. Diagnoza brzmi: uszkodzenie kawitacyjne – zwane też pittingiem (lub zużyciem wykruszającym). Co powoduje takie zniszczenie? Co może zrobić Państwa klient aby go uniknąć?


czytaj więcej »

Punkt zmęczenia materiału w montażu tulei cylindrowych – Jak uniknąć kosztownych błędów montaż

Zmorą każdego mechanika silnikowego jest montaż nowej tuleji cylindrowej do bloku silnikowego. Głowica cylindra umieszczona jest na swoim miejscu, śruby głowicy są dokręcone, po czym nagle słychać cichy brzęk.


czytaj więcej »

Panewki nowej generacji

Zobacz nową technologię wytwarzania panewek, czym się różni jakie sa jej zalety


czytaj więcej »

Oznakowanie denka tłoka

Różne oznakowania denka tłoka i ich znaczenia


czytaj więcej »

Panewki Sputter

 Łożyska napylane są niezastąpione w wysokoprężnych i wolnossących silnikach charakteryzujących się wysokimi osiągami. Ale czym właściwie jest napylanie katodowe? Jak i dlaczego jest ono stosowane?


czytaj więcej »

Zawory azotowane

 Czym charakteryzują się prawidłowo wykonane zawory silnikowe i jak je sprawdzać?


czytaj więcej »